donderdag 24 september 2009

Geen tijd voor heimwee

Gisterenavond waren we er met twee rotsvast van overtuigd dat het dinsdag was, niet dus...
Waar was de andere dag gebleven?
Opgeslorpt door de vele essays?
Blijven plakken op café?
Weggespoeld met het poetswater van ons nieuwe flatje?
Of had er zich gewoon een dag overslapen?
Morgen zijn we weer vrijdag en dan weer weekend...

Het wordt nog een paar dagen doorbijten, want ik moet essays indienen, research papers schrijven en examens maken. Op de een of andere manier zijn mijn drie examens op dezelfde dag terechtgekomen, daar moeten we dus nog een mouw aanpassen.
Na 2 oktober begin ik dus met nieuwe vakken met hopelijk wat minder verplichte essays.

De boekingen beginnen ook binnen te lopen! Stiekem verlang ik wel naar wat Belgisch bezoek...

Maar ik ben hier graag.
Door de lessen 'Ethnopolitics' en 'Foreign policy analysis' is mijn zicht op de geschiedenis en de wereld wel een beetje veranderd, zeker omdat je nu alles vanuit Lets standpunt ziet.
Het leven is hier wel harder dan bij ons. Jongeren zijn heel zelfstandig en werken hard (Masters hebben alleen maar les op vrijdagavond en zaterdagochtend, omdat de meeste werken in de week) en de politie is heel aanwezig.
Op je gemak een pintje op straat drinken, kan je wel vergeten.
Veel bedelaars en Letse/Russische zatlappen, je raakt eraan gewend.
En vechten doen ze hier ook wel graag (gisteren gooide een strontzat meisje een baksteen binnen in ons 'stamcafé', omdat de portier haar had buitengezet zonder haar schoenen. Maar niemand is bezeerd en wij waren gelukkig buiten.)
Maar geen vrees, ik kijk uit mijn doppen en in ruzie zoeken ben ik heel slecht.

En nog iets om thuis te proberen:
-neem een shot-glaasje
-vul het voor 3/4 (of meer) met wodka
-voeg appelsap toe en een lepeltjes kaneel
- hou een schijfje sinaasappel in de aanslag
1, 2,3, Prieka! Drink het uit en bijt in je appelsien.
Apple-pie is de naam en ik ben een fan. (Ik denk dat het overheerlijk is met een bolletje vanille-ijs, maar nog niet getest.)

Oja, in de reeks vertrouwde namen: Paul uit Normandië!
Ik kijk uit naar een Hannes ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten