donderdag 10 september 2009

Een slag tegen .;.

En wat zei ik ook alweer? Dat alles hier verdacht vlotjes verloopt?
Tot dinsdagnacht mijn handtas werd gepikt, 30 sec onoplettendheid en hopla.
Ja, ik moet de dinsdagavond maar niet op café gaan en niet zo stom zijn om alles in mijn handtas bij me te hebben, maar nu is het te laat.
Gevolg: een hoop gerompslomp met kaarten, geld, gsm en blablabla.

Bij de politie spreken ze alleen maar Lets, maar gelukkig kwam Andris mee.
Hij is een beetje de 'papa' van de Erasmussers hier en heel behulpzaam.
Mijn laptopkabel is ook nog niet gearriveerd, dus momenteel ben ik momenteel voel ik me een beetje een duts die van iedereens hulpvaardigheid een graantje meepikt.

Ik ben trouwens niet de enige die al 'beroofd' is: de gsm van een Nederlands meisje en de jas van een Letse zijn ook al gestolen.

Iedereen die dus ooit naar Riga komt: kijk uit je doppen en hou enkel bij je wat je echt nodig hebt!

Voor de rest is alles wel in orde hoor!
Diezelfde dinsdagavond heb ik nog een Antwerpse ontmoet die aan een andere Universiteit in Riga studeert en er was ook een bende Gentse studenten hier op reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten