maandag 7 september 2009

Balans

1 week zit ik hier al en ik voel me al een beetje thuis.
Als ik op de universiteit rondloop kom ik bijvoorbeeld al mensen tegen die ik 'ken'
(Ik moet wel toegeven, het is een kleine universiteit) en ik kan vers aangekomen Erasmussers de weg wijzen!

Ontdekkingen:

- Riga Stradins Universitate (die waar ik dus aan studeer) heeft een reputatie dat ze hun studenten hard laten werken (en dat heb ik ook al ondervonden).
-De markt! Er is een overdekte markt in 5 hallen waar vroeger zeppelins in stonden. Nu staat het er vol met Russische dametjes die hun vlees, vis of groenten aan de man brengen.
- Het weer in Riga is heel onvoorspelbaar. 'There is not such thing as inappropriate weather, only inappriorate clothing'. Wat zoveel betekent als: als je je jas niet bij hebt regent het en als je je wollen trui aan hebt schijnt de zon.
-De Hare Krisjnas zijn vrij prominent aanwezig in Riga. In 1 week heb ik al 2 keer een stoet gezien waarin ze verdacht vrolijk zingen en dansen van: Hare Krisjna, Hare Krisjna, Hare Hare en zo verder.
-The Latvian Occupation Museum is interessant, maar vrij deprimerend. ( 3 periodes van overheersing, achtereenvolgens Russen, Duitsers en Russen)
- Er zitten vreemde beestjes in mijn badkamer, zo voel ik me nooit alleen.

En ik vrees dat Riga nog vol geheimen zit die ik onmogelijk in 4 maanden kan ontdekken.
Maar ik doe mijn best!

Fien
(Amai, ik ben blij dat ik een simpele naam heb die nog vrij internationaal uitspreekbaar is!)

ps: Naar het schijnt is er een 'Belgium bar' maar ik heb hem nog niet ontdekt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten