woensdag 2 september 2009

En waar zijn de Belgen?

De eerste lessen zijn achter de rug en het ziet het naar uit dat het vrij druk wordt.
De profs zijn vriendelijk, maar ze laten ons wel een pak essays schrijven.

Nu zit ik in een hostel vol met Erasmussers (vooral Duitsers en Polen).
Hier blijf ik zeker 1 maand. Daarna ga ik misschien een appartementje zoeken met een paar mensen, we zien wel.

Even dacht ik dat ik de enige Belgische was hier, maar gisteren heb ik nog een Brussels meisje ontmoet, Lora! (De vertrouwde namen blijven mij achtervolgen. De jongen die me in de luchthaven kwam ophalen heet Andris. Andress- Andris, Lore-Lora, het is bijna hetzelfde)
Onze gesprek verliep in een mengelmoes van Frans, Nederlands en Engels. Het is wel bizar, we komen van hetzelfde land, maar we kunnen het vlotst communiceren in het Engels. Maar zij wil haar nederlands oefenen en ik mijn frans dus wordt het een vreemde mengelmoes.

Maar goed, ik stel het hier dus heel 'wel'!!

Tot gauw met meer Rigaanse roddels (of is het Rigalees?)

Fien

1 opmerking:

  1. Dag Fien!
    Ik ben er zeker van dat dit een onvergetelijke ervaring wordt! Geniet er met volle teugen van!
    Wij zijn intussen in het college ook weer met het nieuwe schooljaar gestart, ik heb al kennis gemaakt met al mijn leerlingen en het ziet er goed uit! Bovendien gaan wij ook Europees! Het Comenius project werd goedgekeurd! We hebben wel geen partner in Letland!
    Veel groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen