donderdag 3 september 2009

Dag 4 = werk en plezier!

Kamer? Check!
Lessen? Check!
Cafés? Check!
Erasmussers? Check!
Wat heeft een mens nog meer nodig voor een viertal maanden vertier?
Alles verloopt hier verdacht vlot!
Alleen vrij veel werk en om essays te schrijven heb je een computer nodige en een computer heeft electriciteit nodig en dat loopt via een kabel. Maar die ben ik dus thuis vergeten. Nu ja, hij is onderweg en ondertussen zaag ik overal rond om even een kabel te lenen.

Maar jullie willen waarscvhijnlijk roddels horen!:


- Ook hier belanden oude Lijnbussen, ik voel me dus een beetje thuis. (Pieter, misschien heb jij er nog gemaakte waarmee ze hier nu nog rijden!)
- Het krioelt van studenten geneeskunde van over heel de wereld, blijkbaar raak je hier vrij gemakkelijk binnen. Ze studeren wel allemaal keihard. (Ja, de eerste week vliegen ze er al in!) Dus als ik ziek val, beland ik wel ik goeie handen.
- Alle andere Belgen die ik tot nu toe ontmoet heb zijn franstalig. Dus mijn Frans komt hier ook van pas!
- De trammen zijn museumstukken op wielen, maar ze hebben een supermodern controlesysteem. Het is geloof ik een beetje typisch Riga: de ene gebouwen zijn vooroorlogs en de andere megamodern.
- Onze universiteit is een bouwwerf, ze zijn langs alle kanten aan het graven, boren en schilderen. Naar het schijnt zijn er dit extra veel buitenlanders toegelaten omdat ze dan meer geld krijgen.
- Sante is: 'Prieka'! Niet te verwarren met 'Paldies'! (Danku)
- En niet te vergeten: het cliché dat Letse meisjes hoge hakken en kortje rokjes dragen klopt! De meesten hebben ook anorexia, denk ik. We vragen ons hier ook allemaal af welke schoenen ze in de winter zullen aandoen. (sneeuw en naaldhakken, dat wordt hilarisch!!)

Nu slaap ik een maand in een hostel, maar we zijn van plan met een paar een appartementje te zoeken. Dan kan iedereen blijven slapen die op bezoek komt!

2 opmerkingen:

  1. Fien!
    Wat leuk om te lezen dat je al zo blij bent tussen de letten. Hopelijk lukt het me om een kleine citytrip te plannen. Vanaf wanneer zou je een kamer met logeermogelijkheden voor twee niet te dikke mensen hebben? Dikke kus en stel het wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eind september zou ik normaal wel een flat moeten hebben.
    Dan ben je van harte welgekomen, schizofrenid!

    smakkerds

    BeantwoordenVerwijderen