zondag 18 oktober 2009

Et puis la neige...



O, wat heb ik ze gemist, de ''Vlaamse Boekskes'. Op het toilet, in bad, tijdens het ontbijt... Een dagelijkse portie nieuws en geroddel. Ja, er zijn Engelse versies en ja, er is het internet. Maar geef toe, dat is toch niet helemaal hetzelfde als ritselend papier waarop je -per ongeluk- kan smossen. Maar toen kwam Lore met de Humo en de Flair en later Lien met de nieuwe edities plus de Story en Blik. Mijn wildste dromen werden vervuld! Met deze nieuwe lading wc-lectuur heeft de showbizz-wereld geen geheimen meer voor mij! En na een resum Engelse politieke artikels doet het eerlijk gezegd echt wel deugd.

Goed, nu dit eruit is, kunnen we weer verder.
Maandag ging ik naar de Letse tv, dinsdag op café en woensdag was er een Letse soirée. We waren uitgenodigd bij een klasgenoot (zijn ouders waren weg, dus dan moet je wel een feestje geven). We moesten gewoon bus 4 nemen tot de laatse halte 'Pinki' -doet me altijd aan een teletubbie denken- en dan kwam hij ons oppikken. We belandden in the middle of nowhere, ergens in het bos, 15km buiten Riga. Maar het was leuk om onze Letse klasgenoten eens in een andere omgeving te zien en gelukkig zijn de taxi's hier goedkoop. De professor van radiojournalistiek vond de volgend ochtend wel dat we 'meer energie' in onze stem moesten steken. Ik kon hem geen ongelijk geven...

Na donderdag was het vrijdag. Lien landde op de luchthaven in Letland en ik pikte haar op. We gingen naar een Portugees feest, dat vroegtijdig werd stopgezet uit vrees voor de politie. (Als je hier als Erasmusser een feestje geeft, krijg je alle buitenlandse studenten over de vloer. Ook ik kende de Portugezen niet echt. Onze vrienden die vorige vrijdag een feestje hadden, vliegen buiten als ze het nog eens overdoen.) Ik kon ze geen ongelijk geven...

Volgend weekend gaan we met 5 meisjes op de bus naar Tallinn. Ik ben benieuwd!

En niet te vergeten: zaterdagochtend was er sneeuw, veel sneeuw, die water werd op de grond. 17 oktober, zotjes.

foto's:
1) Riga vanuit de lucht. (Toilet van skybar. De bar zelf is iets te duur)
2) Riga underground. Verrast door de zon in een van de vele voetgangerstunneltjes

2 opmerkingen:

  1. fientje feestneus!
    het gaat je daar blijkbaar wel goed af! leuk je berichtjes te lezen. bezweer die kou maar verder, en tot in den draai!
    saar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Saar!

    Leuk dat je mijn roddels leest!
    We belanden wel nog eens even tegelijkertijd in hetzelfde land en dan zal ik je wel weer toevallig tegen het lijf lopen!
    En de kou valt wel nog mee hoor.
    *

    BeantwoordenVerwijderen