zondag 13 december 2009

Sauna en sneeuw, meer moet dat niet zijn.

Ijshockey is zowat de nationale sport in Letland. Dus wat zou een Erasmusverblijf in Riga zijn zonder een hockey-match bij te wonen. Vrijdag was het 'Dinamo Riga' tegen 'Lada Toljati', een of andere Russische ploeg. Nog nooit heb ik zoveel Letten allemaal samen zo 'uitgelaten' gezien. Het was fantastisch! Ijs, schaatsen, hockeysticks en de fameuze outfits, overgoten met een sausje van testosteron. Meer moet dat niet zijn! Vanaf nu ben ik een hockeyfan!

Maar dat was nog maar het begin van het weekend. Het toeval heeft me weer eens verbaasd. Barbara, de enige andere Vlaamse Erasmus(t)er had bezoek van 2 vrienden. En natuurlijk sloeg ik een babbeltje met hen om het Nederlands toch niet helemaal te verleren. Nu bleek dat een van haar bezoekers vorig jaar naast mij op kot zat en dat ik hem onze stofzuiger eens geleend heb. Ik had hem niet echt herkend (shame on me), naast de stofzuigeruitwisseling hadden we namelijk niet echt veel contact. Hij had het wel in het snotje. Roddels uitwisselen over mijn kotbaas was toch wel het laatste wat ik dacht te doen in Riga. Ik moet op Erasmus gaan om mijn buren te leren kennen. Een klein beetje schandalig, maar daarom niet minder fijn.

Wat wel minder fijn is, is al het ge-'goodbye' dit weekend. An-Kristina zit weer in Duitsland en Ieva is deze avond terug vertrokken naar Litouwen. Nu moet ik dus alleen onze flat vullen. Er was ook 'goodbye-weekend' van ESN-Riga, de Erasmusstudentenvereniging. Het principe is simpel: een guesthouse met feestzaal, slaapzaal en sauna, een stuk of 80 Erasmussers, muziek en drank. En het begon vannacht ook te sneeuwen, met als gevolg dat ik vandaag m'n eerste sneeuwballengevecht van deze winter had. Wat is winter toch fijn!

Oja, ik heb per ongeluk m'n eerste miss-titel in de wacht gesleept:'Miss Erasmus Riga 2009'. Telt dat mee op je cv?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten