woensdag 6 januari 2010

Het leven in een rugzak.

`Een nieuw jaar, een nieuwe start` zo durft men wel eens zeggen.
Ik moet eerlijk toegeven: veel hoeft er voor mij persoonlijk niet te veranderen.
2010 mag gerust verder gaan in de trend van 2009, het was een goed jaar!

Al hebben we het nieuwe jaar hier ook wel goed ingezet: vuurwerk bij het vrijheidsmonument, in de sneeuw met champagne bij de hand (Uitzonderlijk werd drinken in het openbaar toegelaten. Hetzelfde als met de gluhwein op de kerstmarkt). Ik kan me niet echt voorstellen dat ik in Brussel naar het vuurwerk aan het Atomium zou gaan kijken, maar in het buitenland is het toegelaten om toch een beetje de toerist uit te hangen.

Terwijl we toch bezig waren, heb ik me ook sinds lang nog eens op glad ijs gewaagd. Normaal ben ik niet zo voor betalen om tegen de vlakte te gaan, maar het was gratis, dus ja.

Het `Doll Art Museum` was niet helemaal gratis (al is 1LVL wel in de buurt), maar daarom niet minder fijn. Het deed me denken aan `Het huis van Alijn` in Gent, maar dan kleiner en Letser.

Sommigen vragen zich misschien af waar ik heden ten dage eigenlijk vertoef in Riga, nu ik geen eigen flatje meer heb. Mara -een Letse die 4 jaar in de Letse ambassade in Slovenie heeft gewerkt, maar door de economische crisis terug naar Letland is gestuurd- en Katja -een Sloveense Erasmuster, die Mara kent uit haar tijd in Slovenie- zijn zo gastvrij om me even in hun flatje te laten logeren. Deze keer is het dus Sloveens gekwetter rondom mij.

Maar dat zal gauw terug veranderen. Straks gaan we (Katja en ik) de bus op richting Kaunas, een studentenstad in Litouwen. Daarna doen we Vilnius aan en van daaruit trekken we verder richting Warschau en Krakow. Ik ben benieuwd! Benieuwd naar de steden, maar minstens even benieuwd om Ieva en Basia terug te zien!

ps: Aandachtige lezers zullen misschien wel merken dat er hier en daar wat puntjes op de e en de u ontbreken. Mijn excuses daarvoor, ze zitten ergens verstopt op dit toetsenbord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten